روز اول از سفر 7 روزه به استانبول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 10 تير 1403
بازدید : 7
نویسنده : mozhgan

شبه جزیره تاریخی

اولین روز از سفر 7 روزه به استانبول شما شروع می‌شود! بسته به زمان ورود خود، شاید بخواهید روز را به استراحت بگذرانید. سخت نگیرید و روز رسیدن به استانبول را به خلاص شدن از خستگی و استراحت بپردازید تا صبح را با انرژی بیشتری شروع کنید.

سایر مقالات : بهترین هتل های استانبول

حتی می‌توانید وسایل خود را در محلی که اقامت دارید، بگذارید و یک راست به خیابان‌های استانبول بروید. اگر در سلطان احمد می‌مانید، با میدان سلطان احمد شروع کنید. صادقانه بگوییم هر راهنمای سفری را هم که مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که این میدان و جاذبه‌های اطراف آن اولین جایی است که هر گردشگری استانبول‌گردی را با آن شروع می‌کند. مکان‌های تاریخی زیادی در این میدان نهفته است، بین مسجد آبی و ایاصوفیه، سه ابلیسک در میدان خواهید دید. نام این ستون‌ها: ابلیسک، ستون سرپانتین، ابلیسک بافتنی.

از این ابلیسک‌ها برای تقسیم مسیر مسابقه‌ای که در زمان امپراتوری بیزانس اینجا در هیپودروم بود استفاده می‌شد. بله، خودتان را آماده کنید که در هر گوشه و کنار خیابان‌های استانبول، این شهر باشکوه، تاریخ به استقبال شما بیاید.

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

سایر مقالات : راهنمای هزینه سفر به استانبول

به دیدن مسجد آبی بروید

شما می‌توانید 20000 کاشی دست ساز باشکوه را در داخل مسجد ببینید. این مسجد را با نام مسجد سلطان احمد می‌شناسند، اما به دلیل این کاشی‌های آبی رنگ این نام مستعار را به آن داده‌اند. از ما می‌شنوید، چندان رنگ آبی هم ندارند، اما معماری و جزئیات مسجد قطعا ارزش شروع گشت‌و‌گذارتان را خواهد داشت. فقط همان‌طور که می‌دانید باید رعایت لباس پوشیدن و حجاب خود را داشته باشید.

ایاصاگر خیلی خسته نیستید، توصیه می‌کنیم در روز اول از ایاصوفیه دیدن کنید. این بنای معماری باشکوه توسط امپراتور بیزانس جاستینیانوس در سال 532 به عنوان یک کلیسا ساخته شد. اصلا تضاد مسیحیت و اسلام ویژگی برجسته این مکان است که در گوشه و کنار آن به خوبی دیده می‌شود. بله، در ابتدا مسجد بود، بعد از اینکه سلطان محمد در سال 1453 استانبول را فتح کرد، با یک سری تغییرات آن را به مسجد تبدیل کرد و امروزه نیز یک موزه است.

اگر استانبول کارت خریده باشید، حتما باید از این مجموعه دیدن کنید، چون مسلما قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ترین را پرداخت خواهید کرد. در کل، بازدید از ایاصوفیه از اصلی‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید.

پس از گشتن در این مکان‌ها، اگر گرسنه هستید، وقت یک غذای خوشمزه ترکی است. با توجه به اینکه هنوز احساس گرسنگی نمی‌کنید، می‌توانید از میان وعده‌ها لذت ببرید. اما، اگر خیلی گرسنه نیستید؛ شیرینی، شاه بلوط یا ذرت را از فروشندگان خیابانی بخرید و نوش جان کنید.وفیه را اصلا از دست ندهید

کلیک کنید




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com